Przyczyny awarii turbosprężarek

Podstawą skutecznej regeneracji jest bezbłędna diagnostyka i ustalenie przyczyny uszkodzenia turbosprężarki. Poniżej prezentujemy Państwu najczęściej występujące przyczyny awarii. Zachęcamy również do kontaktu telefonicznego lub elektronicznego z naszym serwisem turbosprężarek. Z przyjemnością odpowiemy na wszystkie pytania.

Zniszczone łożysko oporowe przez zanieczyszczenia w oleju silnikowym

1) Zniszczone łożysko oporowe przez
zanieczyszczenia w oleju silnikowym


Zniszczone łożysko ślizgowe (panewka) przez zanieczyszczenia w oleju silnikowym

2) Zniszczone łożysko ślizgowe (panewka)
przez zanieczyszczenia w oleju silnikowym


Porysowany czop wałka turbosprężarki przez zanieczyszczenia w oleju silnikowym

3) Porysowany czop wałka turbosprężarki
przez zanieczyszczenia w oleju silnikowym


Wtarte łożysko oraz odbarwienia wskutek zaniżonych parametrów smarowania

4) Wtarte łożysko oraz odbarwienia
wskutek zaniżonych parametrów smarowania


Łopaty koła kompresji uszkodzone przez zassanie tzw. ciała obcego

5) Łopaty koła kompresji uszkodzone
przez zassanie tzw. ciała obcego


Wirnik turbosprężarki uszkodzony przez ciało obce

6) Wirnik turbosprężarki uszkodzony
przez ciało obce


Rozpołowione koło kompresji w wyniku tzw. przeładowania turbosprężarki

7) Rozpołowione koło kompresji w wyniku
tzw. przeładowania turbosprężarki


Pęknięcie kolektora wydechowego spowodowane zbyt wysoką temperaturą spalin

8) Pęknięcie kolektora wydechowego spowodowane
zbyt wysoką temperaturą spalin


do góry